آخرین مطالب

شهرسازی در ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است/ سالانه 20 میلیارد برای ترمیم آسفالت در زنجان هزینه‌ می‌شود! مدیریت شهری

شهرسازی در ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است/ سالانه 20 میلیارد برای ترمیم آسفالت در زنجان هزینه‌ می‌شود!

  بزرگنمایی:

معمار شهر - حمیدرضا حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه گفته‌های بنده درخصوص معماری و شهرسازی ژنو به معنای این نیست که از آنها تقلید کنیم، اظهار کرد: معماری و شهرسازی ایران مختص خود یعنی ایرانی اسلامی است، بنابراین تاکید بنده بیشتر روی استفاده از تکنیک‌های شهرسازی آنها بوده که سبب کاهش هزینه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه برداشتی که ما در این سفر داشتیم، ساده‌سازی موجود در ژنو بود، ابراز کرد: به فرض مثال هرجایی سنگ فرش انجام نشده و حتی در بیشتر مناطق پیاده‌روهایشان نیز آسفالت بود و در برخی مناطق نیز همان زمین خاکی بدون مشکل حفظ شده بود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ترمیم آسفالت معابر بلافاصله بعد از تخریب به چشم می‌زد، خاطرنشان کرد: نگهداری و ظرافت در اجرا مورد توجه مدیریت شهری ژنو قرار گرفته بود و به نظرم آنچیزی که هزینه‌های مدیریت شهری را در این شهر ارزان کرده بود، عدم وجود کنده‌کاریها است.

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح و تجهیزات ارزان قیمت به خصوص در پارکها از دیگر موارد قابل توجه در این شهر بود، عنوان کرد: این عوامل سبب شده تا شهرسازی در ژنو ارزان‌تر باشد.

حمیدی با اشاره به اینکه عدم ایجاد اختلاف ارتفاع از دیگر موارد مهم است، گفت: این عدم ارتفاع سبب شده تا مناسب‌سازی راحت‌تر و ارزان‌تر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه توجه به حمل و نقل عمومی نیز اداره شهر را ارزان می‌کند، خاطرنشان کرد: شاید بتوانم اینطور بگویم که شهرسازی در شهری مانند ژنو 10 برابر ارزان‌تر از زنجان است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه ما سالانه هزینه‌های زیادی را برای تعویض جداول می‌کنیم، اظهار کرد: ما سالانه کلی هزینه برای ترمیم آسفالت و پیاده‌روسازی انجام می‌دهیم به طوری که سال گذشته هفت میلیارد تومان برای پیاده روسازی هزینه کردیم و سالانه 20 میلیارد تومان نیز صرف ترمیم آسفالت می‌کنیم و دائم در حال ترمیم، ترمیم‌های گذشته هستیم.

وی با بیان اینکه هزینه‌های زیادی برای احداث پارک انجام می‌دهیم، عنوان کرد: جدول‌کشی در شهر علاوه بر تحمیل هزینه مشکلاتی را نیز برای شهر ایجاد می‌کند.

حمیدی با اشاره به اینکه برخی از افزایش هزینه‌ها مربوط به طولانی شدن پروژه‌های عمرانی است، عنوان کرد: وقتی که پروژه ما طولانی می‌شود، هزینه‌ها نیز افزایش می‌یابد. چون مطالعات ما قبل از اجرا دقیق نیست به همین دلیل هزینه‌ها افزایش یافته و ما در حین اجرا به مشکلاتی برخورد می‌کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش هزینه‌ها به خاطر تاخیر در تکمیل پروژه در پل سیدالشهداء زنجان پررنگ بود، گفت: افزایش هزینه‌های این پل به خاطر عدم انجام مطالعات دقیق بود. ما در پل امام حسن مجتبی(ع) هم مطالعات کافی را انجام دادیم و همچنین مدل مالی مناسبی برای برای تکمیل پروژه تعریف کردیم.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر زنجان تصریح کرد: اگر پل امام حسن مجتبی(ع) 6 ماه دیرتر افتتاح می‌شد، هزینه‌های پروژه‌ها را 50 درصد افزایش می‌داد که ما با برنامه‌ریزی مناسبی یک اقدام خوبی در این زمینه انجام داده و پروژه را سرموعد افتتاح می‌کنیم.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

یادبودهای 23 شهریورماه ...

مسجد فضای مناسبی برای تألیف به معمار می‌دهد / معماری ایرانی با جوهره درونی بنا تعریف می‌شود / روایت شهاب‌الدین ارفعی از نگاه حاکم بر ساخت مساجد

انتشار فراخوان جشنواره نوآفرینی در مبلمان شهری

همچنان کتاب‌های کم ارزش معماری منتشر می‌شوند / مطالعات هنری در نسل معماران جدید کمرنگ است

سومین نمایشگاه "ابژه" برگزار می‌شود / روایت تأثیرگذاری مجسمه- مبلمان بر تعاملات بشری

انتشار فراخوان مسابقه طراحی محور "ره باغ نعیم"

اعلام آمادگی 206 شهر برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق و تمدید فراخوان

عدم رعایت قوانین در ساخت ساختمان های مجلس/تشکیل جلسه برای بارگذاری ساختمان در اطراف مجلس !

پاسخی برای نیاز مسکن : 30 متری های نقلی می‌آیند؟

یادبودهای 22 شهریورماه ...

پاسداشت کلیسای نوتردام در شهرک معماری فرانسه

آشنایی با حمام چهار فصل اراک

بسیاری از پروژه های کوچک مقیاس اثرگذاری بیشتر بر تصویر ذهنی مردم دارد

پیش‌بینی ساخت 4500 واحد مسکونی در پایتخت در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن

کمک به خانه‌دار شدن اقشار متوسط و کم‌درآمد با پشتوانه پژوهشی و تحقیقاتی/تصویب اصلاحات پیشنهادی قانون پیش‌فروش ساختمان، ابزاری برای تنوع بخشیدن به بازار مسکن است

ترویج پیاده روی در پایتخت / حمایت شورا از تبلیغات در چارچوب قوانین در بدنه اتوبوس‌ها

حضور کارشناسان شهرسازی در دیوان عدالت اداری، راه مقابله با تغییر کاربری ساختمان

موافقت شورای حل اختلاف با زیست شبانه/ شهرداری برنامه ارائه کند

لزوم اجرای فوری رای دیوان عدالت اداری در حوزه نظام مهندسی

زیرساخت‌های فنی و اجرایی لازم طرح جامع باید فراهم شود

یادبودهای 21 شهریورماه ...

سردرگمی معماری امروز ایران !

وام مسکن معادل قیمت چند متر خانه است؟

ساختمانی که بیش از دو برابر نیاز مصرفی، الکتریسیته تولید می‌کند

معماری امروز برای تعالی به فضایی شفاف و گفت‌وگو محور نیاز دارد

لزوم تغییر اقلیم در معماری

نظام مهندسی ساختمان از ناپاکی‌ها پاک می‌شود؟ !

راه اندازی "موزه اسباب بازی" در اراضی عباس آباد

اندیشه‌های محمدکریم پیرنیا بازخوانی می‌شود

سامانه ملی املاک و اسکان تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود/اخذ مالیات از خانه‌های خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان

سقفی سبز برای بی‌خانمان‌های لس‌آنجلس!

هنر اسلامی بسیار پیچیده است و به معناشناسی نیاز دارد/ ایران نتوانسته از گنجینه‌های هنری خود بهره‌برداری مناسبی کند !

وداع با خانه‌های خویشاوند طبیعت/احیای معماری بومی شاید وقتی دیگر!

بهترین و بدترین شهر شناخته شده دنیا برای زندگی

یادبودهای 19 شهریورماه ...

8 متر زیر خاک کربلا چه خبر است؟!

تذکر عضو هیئت رئیسه شورای شهر به وزیر راه و شهرسازی!

ارزیابی سیاست‌های کلی پیشگیری و کاهش خطرات حوادث غیرمترقبه در کمیته تخصصی مجمع تشخیص

یادبودهای 18 شهریورماه ...

27 درصد یعنی 524 هزار نفر از جمعیت شهری آذربایجان‌غربی در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند!

پیشرفت چشمگیر بازسازی در مناطق سیل زده / عملیات ساخت 54 هزار واحد مسکونی به پایان رسید

قیمت‌گذاری مسکن کار پوپولیست‌هاست!

دیواره بزرگراه همت اصفهان می‌تواند به جاذبه شهری تبدیل شود

دلالان خون مهندسان را در شیشه کرده‌اند !

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور به ترکیب چهار شورای عالی اضافه شد

خرید 1000 دستگاه جدید شتاب‌نگار در دستور کار قرار دارد

محیط و اماکن عمومی افراد دارای معلولیت مناسب‌سازی می‌شود/راه‌اندازی سامانه پیامکی «معبر» در ارتباط با مناسب‌سازی اماکن عمومی معلولان

یادبودهای 17 شهریورماه ...

نکاتی درباره دستور توقف پروژه‌های زیر 30 درصد مسکن مهر!

نمای ساختمان متعلق به فضای عمومی شهر و جزء حقوق شهروندی است