آخرین مطالب

سهم یک درصدی دوچرخه در حمل ونقل عمومی حمل و نقل شهری

سهم یک درصدی دوچرخه در حمل ونقل عمومی

  بزرگنمایی:

معمار شهر - به گزارش ایسنا، پیروز حناچی صبح امروز در حاشیه دوچرخه سواری در سه شنبه بدون خودرویی دیگر با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که استقبال از دوچرخه رو به افزایش است، گفت: اما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم  اینکه این مهم در تغییر رفتار مردم به چه میزان تاثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه سهم دوچرخه در حمل ونقل عمومی کمتر از یک در صد است گفت: در حال تلاش هستیم که این میزان را افزایش دهیم  چراکه  مطمئنیم که هر دوچرخه سواری که به این پویش بپیوندند یک خودرو از سطح شهر کم خواهد شد و نتیجه این مهم کاهش آلودگی هواست اما آمارهای کلی نشان می دهد که با کمک و ورود بخش خصوصی به توسعه حمل ونقل پاک، تقاضا برای استفاده از دوچرخه رو به افزایش است و شهرداری نیز متناسب با آن زیرساخت ها  را فراهم خواهد شد.

حناچی همچنین با اشاره به تصویب طرح تفصیلی جدید منطقه 22 در شورایعالی معماری و شهرسازی در مورد  بارگذاری‌های جدید در این  منطقه، گفت: رویکرد شورا و مدیریت شهری جدید  نه تنها در مورد منطقه22 بلکه در کل سطح شهر تهران این نیست که شهر رابا فروش فضا  اداره کنند. البته کار سختی است اما برای تحقق این مهم  می بایست نسبت به تعریف منابع  جایگزین  و همچنین کاهش هزینه ها  اقدام کنیم  که دو لایحه در این مورد در مجلس در حال بررسی است و  امیدواریم با تصویب این دو لایحه به توسعه و ایجاد منابع پایدار کمک شود و خودمان  نیز  در تلاش برای ایجاد منابع جدید هستیم.

شهردار تهران در مورد منطقه 22  با بیان اینکه تصویب طرح تفصیلی جدید منطقه 22  یکی از موفقیت های این دوره مدیریت شهری است چراکه بالاخره نظمی به این منطقه داده شد گفت: هیچ کدام از بلندمرتبه سازی های اطراف دریاچه براساس برنامه های پیش بینی شده نبود و این مسئله قطعا عارضه خواهد داشت چراکه منطقه ای با این وسعت اگر براساس برنامه ، حرکت نکند می تواند مشکلات بعدی را فراهم کند و طرح تفصیلی نیز در کمیسیون ماده 5 و هم در شورای عالی به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه اصلی ترین ویژگی‌های طرح تفصیلی جدید را  میتوان تاکید بر انطباق حمل ونقل  عمومی به ویژه مترو با  شهرسازی  دانست تا از مشکلات خدمات محلی کاسته شود گفت: متاسفانه در منطقه 22  به اندازه‌ای که مسکن و بلندمرتبه سازی رشد پیدا کرده خدمات توسعه نیافته بگونه‌ای که مردم برای مدرسه، خرید محلی و... مشکل دارند  اما سعی شده در طرح تفصیلی این مشکلات حل شود.

حناچی در مورد جمعیت پذیری جدید این منطقه با بیان اینکه  جمعیت پذیری منطقه 22 در طرح جامع و تفصیلی قبلی 350هزار نفر بود، گفت: اما در طرح جدید با در نظر گرفتن  افق پیش رو و شرایط فعلی  جمعیت پذیری  470هزار نفر   به تصویب رسید  اما دقت داشته باشید در حال حاضر با توجه به تعهدات ایجاد شده در این منطقه جمعیت آن حدود  470  هزار نفر است.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

آخرین اخبار

یادبودهای 27 مردادماه ...

زیباترین فرودگاه های جهان را بشناسید

معماری ما فضای تجربه درست نداشت که بخواهد سالم بماند / هویت امری ارجاعی و بیرونی نیست

جدایی‌گزینی طبقاتی در محلات به چند پاره شدن جامعه می‌انجامد / شهرسازی و معماری نادرست مردم را به انزوا سوق می‌دهد

نقطه تلاقی گرافیک و معماری کجاست؟

برگزاری کارگاه ساختمان داستان در پلتفرم 28 / مروری بر داستان ساختمان از طرح تا اجرا

شهرداری‌ها چهار برابر نیاز نیرو دارند

شرط مدیریت شهری تهران برای بارگذاری در پادگان 06

مطالعات ساختار شبکه معابر پیشنهادی طرح جامع همدان مردود است!

برنامه‌ریزی شهری «بیوفیلیک» پاسخی به تراکم فزاینده در شهرها

شهرک باستی هیلز خارج از محدوده شهر لواسان است

یادبودهای 26 مردادماه ...

پاویون پلاستیکی در جشن معماری مکزیک

باید اصفهان را به عنوان یک ثروت ملی دید

بازبینی دوره ای از جرثقیل‌های برجی پایتخت

آغاز عملیات ایمن سازی گود مجاور برج میلاد از اول شهریور

با خانه طباطبایی‌ها کاشان بیشتر آشنا شوید

معمار و معماری دو غایب اصلی جامعه ایران !

محضری به سبک کلیسا در مشهد !!

اکثر معماری معروف جهان ترجمه معماری اصفهان است

مراسم بزرگداشت زنده‌یاد باقر آیت‌الله‌زاده شیرازی برگزار می‌شود

طرح جالب لندن برای بازسازی راه آهن متروکه!

دانشگاه‌ها پیشرفت خوبی در زمینه معماری نداشته‌اند!

یادبودهای 25 مردادماه ...

بناهای تاریخی صرفاً در ظاهر مرمت می‌شوند / نقطه‌های حادثه خیر در عمق بناهای تاریخی کور مانده‌اند

طراحی خارق‌العاده گروه معماری زاها حدید در دبی/ القای حس مجسمه در هتل ملیا

فارغ‌التحصیلانی بیگانه با بازار کار / روایت دانشجویان معماری از مشکلات آموزش

آسیب‌شناسی خانه‌های مسکونی مبتنی بر معماری مزاج محور / بررسی نسبت معماری و طبیعیات کهن

سکان تهران در اختیار خواص؟ !

شهرسازی در ایران از دریچه حق به شهر

کارفرمایان باید به معماران اعتماد کنند

کارفرمایان باید به معماران اعتماد کنند

توسعه حمل و نقل ریلی در اولویت برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید است

آخرین جزئیات از تسهیلات خرید مسکن/ شهرک سازی در حریم شهرها برای افزایش قدرت خرید مردم است

3خطر مهم که بیخ گوش تهران است!

نمی‌توانیم نامعادله قیمت تمام‌شده مسکن با جیب‌خالی مردم را حل کنیم

یادبودهای 24 مردادماه ...

ابلاغ قانون حمایت از مرمت و احیای بافت‌های تاریخی- فرهنگی

مصوبه‌ نهایی شورایعالی شهرسازی و معماری درباره‌ی خانه باغ‌ها

عوارض می‌گیریم تا شهر را به یغما نبرند !

اعتراض دانشگاه تهران به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری / شهر دانش متوقف نخواهد شد

10 نکته کلیدی برای ایجاد یک برنامه شهری بزرگ

تصویب ضابطه بلندمرتبه‌سازی تهران بر مبنای طرح تفصیلی/ بررسی پرونده‌ بلندمرتبه‌ها، به صورت سلیقه‌ای

توسعه اجتماعی را در شهرهای جدید دنبال می‌کنیم/ "سرزندگی" عمده مساله شهرهای جدید در حوزه اجتماعی است

طرح جامع مسجد سلیمان تا دو ماه آینده تهیه و به شورای‌عالی شهرسازی می‌آید

یادبودهای 23 مردادماه ...

ضوابط و معیارهای طراحی معماری و طراحی داخلی ساختمان های قضایی منتشر شد

شهرسازى در ایران باستان ...

بازآفرینی شهری؛ طرحی که کماکان درجا می‌زند/ 185 هزار حاشیه‌نشین لرستانی کماکان چشم‌انتظار وعده‌ها

کرج به شهر دوستدار کودک تبدیل می شود